سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی جز نیک بخت، دانش را دوست ندارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :3
کل بازدید :32195
تعداد کل یاداشته ها : 32
103/2/9
11:27 ع
موسیقی

کمربندی همانطور که از نامش بر می آید باید از اطراف شهر بگذرد اما در شهرستان دورود کمربندی از وسط شهر می گذرد و امنیت و آسایش مردم را به خطر انداخته است روزانه هزاران اتومبیل سنگین و عبوری که متعلق به این شهر نیستند و لزومی ندارد شهر ما جولانگاه آنها باشد از وسط شهر می گذرند و هر روز حادثه می آفرینند.جاده کمربندی دورود که در سالهای نه چندان دور در حاشیه شهر قرار داشت که با توسعه فضای شهری اکنون به یکی از خیابانهای داخل شهر مبدل شده و عبور و مرور وسائط نقلیه سنگین برای شهروندان مشکل ساز شده است.
 با گشایش جاده ازنا شازند و افزایش بار ترافیکی محور دورود ازنا تردد روزانه هزاران دستگاه خودرو سبک و سنگین ازاین جاده که امروز از وسط شهر می گذرد برای ساکنان اطراف جده کمربندی مخاطراتی دربر دارد.
با توجه به وجود پنج دبیرستان و مدرسه راهنمایی با حدود دو هزار دانش آموز در کنار جاده کمربندی، عبور دانش آموزان در هنگام تعطیلی مدارس و عبور ازعرض جاده همواره با ریسک صورت می‌گیرد.
روزانه هزاران دستگاه تریلر، کامیون و خودرو سواری از این جاده که در زمان حاضر معروف به کمربندی است عبور می‌کند که برای خانواده‌ها و بویژه کودکان تهدید جدی بشمار می‌آید
پیشتر ترافیک این جاده کمتر بود اما از زمانی که محور شازند ازنا بهره برداری شده تردد خودروهای عبوری شمال به جنوب کشور وبالعکس ازاین مسیر صورت می‌گیرد که بااین وصف انتقال جاده کمربندی به خارج شهر ضرورت دارد
طول جاده کمربندی که از داخل شهر عبور می‌کند حدود پنج کیلومتراست که با توجه به موقعیت آن مشکلات فراوانی برای مردم بوجود آورده است

عبور روزانه هزاران دستگاه خودرو سنگین و حجیم از داخل شهر و بروز تصادفات فوتی و جرحی دراین مسیر مردم را کلافه کرده است
منطقه عزت آباد و دانشگاه پیام نور درکناراین جاده قرار دارند وساکنان منطقه ودانشجویان از بیم تصادفات همواره نگران هستند.

قرار گرفتن شهرستان دورود در مسیر جاده ترانزیت شمال و جنوب سرمایه گرانبهایی است که باید با بر نامه ریزی قدر این مزیت را بدانیم و از این عامل برای ترقی و پیشرفت شهرمان استفاده کنیم. اما هم اکنون این نعمت با ارزش خود مشکل ساز شده است. کمربندی از وسط شهر دورود می گذرد، یعنی هزاران ماشین سبک و سنگین از وسط شهر ما عبور می کنند و این امر مشکلات زیر را به دنبال دارد:

1-    خطر تصادفات چند برابر شده است: در واقع شهر دورود به جای آنکه مکانی مناسب و امن برای زندگی مردم باشد تبدیل به جولانگاه ماشینهای سبک و سنگینی شده است که متعلق به شهر ما نیستند و لزومی ندارد شهر ما محل تاخت و تاز آنها باشدو لزومی ندارد شهر ما محل تاخت و تاز آنها باشد. دانش آموزی که هر روز باید از خیابان اصلی شهر عبور کند وپدری که برای امرار معاش باید هر روز پیاده یا سواره به محل کارش برود و مادری که دست بچه خردسالش را گرفته و می خواهد خرید خانه را انجام دهد و پیرزن یا پیرمردی که می خواهد در شهر گشتی بزند ناگهان با با ماشین های غول پیکری مواجه می شوند که بعضا راننده آنها به خاطر مسیر طولانی  خواب آلود است و چرت میزند. خانواده های دورودی تصادفات و مصیبتهای دردناکی از این ماشینهای عبوری تجربه کرده اند.  آیا هنوز وقت آن نرسیده که برای انتقال کمربندی به خارج شهر فکری بکنیم؟ اگر کمر بندی به خارج شهر انتقال یابد میزان تصادفات بسیار کمتر می شود و خیابانهای شهر ما امن تر و مطمئن تر می شوند. (بسیاری از این تصادفات بخاطر آن رخ می دهد که ماشینهای سنگین جلوی دید عابرین پیاده رانندها و موتور سوارها را می گیرند.)

2-    آلودگی شهر: تردد هزاران اتومبیل سبک و سنگین از وسط شهر دورود آلودگی صوتی و هوا را به دنبال دارد. بعلاوه وجود کمربندی در داخل شهر موجب شده است که خیابان اصلی شهر دورود به جای آنکه مغازه های آن مایحتاج شهروندان دورودی  را تامین کند مکانیکی ها و صافکاریها و تعوبض روغنی ها و… علاوه بر آلوده نمودن خیابان اصلی چهره و نمای نامناسبی از به شهر ما داده است. ما قبول داریم که کمربندی می تواند منبعی برا اشتغال و امرار معاش مردم باشد اما جای کمربندی و صنایع آلوده کننده آن در خارج شهر است نه وسط شهر.

3-    مسئله امنیت: تردد هزاران راننده ناشناس و عبوری از وسط شهر ما بدون هیچگونه نظارت خطرات امنیتی برای خانواده ها بدنبال دارد. دختر دانش آموز یا خانمی که می خواهد از انگشته به میدان فرمانداری  بیاید منتظر تاکسی در کنار خیابان می ماند ولی آیا هیچ تضمینی وجود دارد که ماشینی که در کنار او توقف می کند تاکسی داخل شهری و تحت نظارت تاکسی رانی دورود باشد؟

           قرار گرفتن در مسیر تهران- خوزستان و خوزستان- اصفهان نعمت ارزشمندی برای شهر ماست که با برنامه ریزی صحیح از جمله انتقال کمربندی به خارج شهر منبع خیر و برکت خواهد شد. انتقال کمر بندی به حاشیه شهر موجب زیبایی و امنیت و خلوت شدن خیابانهای ما میشود و فضا برای گسترش بازار دورود را فراهم می نماید و بطور کلی شهر دورود را برای زندگی مناسب تر می گرداند

?انتظار شهروندان از مسوولان این است که به منظور افزایش ایمنی درعبور دانش‌آموزان هرچه سریعتر این محور را به‌خارج شهرانتقال دهند.